Στην αγορά υπάρχει θεμιτός και αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Κάθε μια πλέον προσπαθεί να επιβιώσει και να τα βγάλει πέρα με όποιον τρόπο μπορεί. άλλες με νόμιμα μέσα και άλλες με παράνομα και ανήθικα μέσα.
Πρώτα-πρώτα να αναφερθεί τι είναι θεμιτός και αθέμιτος ανταγωνισμός. Θεμιτός είναι ο ανταγωνισμός που γίνεται με νομικά και ηθικά μέσα ενώ αθέμιτος είναι ο ανταγωνισμός που γίνεται με παράνομα και ανήθικα μέσα. Κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει ποιόν από τους δύο θα χρησιμοποιήσει και πως θα αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του.
Αν μια επιχείρηση προτιμήσει τον θεμιτό ανταγωνισμό μπορεί να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της με αποτέλεσμα να μειωθεί κάπως το κέρδος της, να αυξήσει την ποιότητα των προϊόντων της, να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών της, να κάνει καλύτερη διαφήμιση και άλλες ενέργειες και κινήσεις που θα προσελκύσουν πελάτες και θα κρατήσουν τους ήδη υπάρχοντες.
Αν επιλέξουν όμως τον αθέμιτο ανταγωνισμό τότε τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν δεν θα είναι και τόσο ηθικά ή νόμιμα. Θα μειώνουν την ποιότητα των προϊόντων τους, θα χρησιμοποιήσουν ξένα σήματα, θα δυσφημήσουν τους ανταγωνιστές τους και θα κάνουν ότι μπορούν για να φανούν καλύτεροι με αρνητικούς τρόπους για τους υπόλοιπους. Αυτό σημαίνει ότι οι κινήσεις των επιχειρήσεων αυτών θα είναι πιο βίαιες σε σχέση με αυτές του θεμιτού ανταγωνισμού.
Φυσικά, υπάρχει νομοθεσία που προφυλάσσει τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις μεταξύ τους, αν και αυτό δεν σταματά τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Πολλές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε αθέμιτα μέσα για να επιβιώσουν, ειδικά αυτά τα χρόνια που επικρατεί η κρίση.
Όπως και να έχει, οι επιχειρήσεις προσπαθούν με νύχια και με δόντια να επιζήσουν και καταφεύγουν σε διάφορες ενέργειες για να επιβιώσουν. Δυστυχώς ελάχιστες τα καταφέρνουν.
Πρώτα-πρώτα να αναφερθεί τι είναι θεμιτός και αθέμιτος ανταγωνισμός. Θεμιτός είναι ο ανταγωνισμός που γίνεται με νομικά και ηθικά μέσα ενώ αθέμιτος είναι ο ανταγωνισμός που γίνεται με παράνομα και ανήθικα μέσα. Κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει ποιόν από τους δύο θα χρησιμοποιήσει και πως θα αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του.
Αν μια επιχείρηση προτιμήσει τον θεμιτό ανταγωνισμό μπορεί να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της με αποτέλεσμα να μειωθεί κάπως το κέρδος της, να αυξήσει την ποιότητα των προϊόντων της, να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών της, να κάνει καλύτερη διαφήμιση και άλλες ενέργειες και κινήσεις που θα προσελκύσουν πελάτες και θα κρατήσουν τους ήδη υπάρχοντες.
Αν επιλέξουν όμως τον αθέμιτο ανταγωνισμό τότε τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν δεν θα είναι και τόσο ηθικά ή νόμιμα. Θα μειώνουν την ποιότητα των προϊόντων τους, θα χρησιμοποιήσουν ξένα σήματα, θα δυσφημήσουν τους ανταγωνιστές τους και θα κάνουν ότι μπορούν για να φανούν καλύτεροι με αρνητικούς τρόπους για τους υπόλοιπους. Αυτό σημαίνει ότι οι κινήσεις των επιχειρήσεων αυτών θα είναι πιο βίαιες σε σχέση με αυτές του θεμιτού ανταγωνισμού.
Φυσικά, υπάρχει νομοθεσία που προφυλάσσει τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις μεταξύ τους, αν και αυτό δεν σταματά τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Πολλές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε αθέμιτα μέσα για να επιβιώσουν, ειδικά αυτά τα χρόνια που επικρατεί η κρίση.
Όπως και να έχει, οι επιχειρήσεις προσπαθούν με νύχια και με δόντια να επιζήσουν και καταφεύγουν σε διάφορες ενέργειες για να επιβιώσουν. Δυστυχώς ελάχιστες τα καταφέρνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου